Wednesday, July 29, 2009

Resdung



Adakah anda menderita penyakit resdung ? atau

Adakah anda mempunyai tanda - tanda resdung seperti dibawah :

Hidung selalu tersumbat
Lendir dari hidung dan tekak
Sakit atau rasa berat muka terutama kawasan diantara mata
Sakit tekak yang berpanjangan dan berulang
Demam atau rasa tidak sedap badan yang berpanjangan
Gejala alahan hidung seperti bersin, gatal hidung dan sebagainya


Dapatkan segera rawatan dari keselesaan rumah anda. Jimatkan kos minyak di mana anda tidak perlu ke pusat-pusat rawatan. Kos rawatan di pusat-pusat rawatan resdung juga kadang-kadang agak tinggi. Mengapa anda tidak cuba dahulu cara rawatan resdung yang lebih menjimatkan ?

Produk rawatan resdung dari HPA dalam bentuk kapsul. Oleh itu ia tidak melibatkan asap dalam rawatan resdung.

Rawatan resdung HPA juga dibuat berasaskan herba dan tidak mengunakan bahan kimia.

HPA ? Mungkin anda hanya mengenali kopi radix ‘mai secawan’ Tapi HPA sebenarnya mempunyai produk herba lain hasil dari pengalaman 20 tahun HPA dalam dunia herba. Produk herba resdung merupakan antara produk herba lain HPA

Pakej rawatan resdung HPA ini mengandungi 2 produk yang dicadangkan oleh herbalis HPA berdasarkan konsep ‘sinergi’. Produk-produk tersebut adalah seperti di bawah:

1) Coscinium plus

Produk rawatan resdung ini digunakan untuk mengatasi masalah alergic atau alahan atau resdung terhadap beberapa jenis makanan, benda-benda tertentu atau keadan persekitaran.

Herba akar mengkunyit ( Coscinumm blumeanum ) yang tumbuh menjalar dan memanjat mengandungi flavanoid bertindak sebagai anti oksidan, akan menghilangkan pengeluaran histamin dan alahan serta membantu meningkatkan kadar vitamin C untuk mengurangkan penyakit resdung. Ia juga akan melindungi kerosakan sel akibat radikal bebas serta menguatkan sendi.

"Mengkunyit telah lama digunakan sebagai ubat rawatan resdung yang berkesan dalam perubatan tradisonal melayu"

2) Roselle

Produk rawatan resdung yang menggunakan herba Hibiscus Sabdariffa merupakan tumbuhan yang mempunyai kandungan vitamin C yang tinggi dan melebihi dari famili limau (citrus).

Roselle kapsul amat berkhasiat untuk segenap lapisan umur khusus untuk proses penjagaan kesihatan dan sebagai pencegah dari sebarang jangkitan kuman atau virus yang menyerang tubuh badan manusia. Salah satu kegunaan produk ini adalah untuk rawatan resdung (Alergi) dan Lelah (athma).

Kemungkinan akan berlaku sedikit tanda-tanda yakni pengguna ubat resdung hpa akan menjadi lebih serius pada peringkat awal penggunaanya. Namun teruskan penggunaanya kerana ia hanya bersifat sementara sahaja. Ini yang dikatakan sebagai ' Direction of Cure '.

Testimoni #1

Asslamualaikum. Kali pernama saya mengenali HPA melalui cikgu bahasa inggeris saya. Sebelum saya mengambil produk HPA saya mempunyai masalah jerawat yang agak teruk.

Produk pertama yang saya ambik ialah kopi radik. Setelah saya minum kopi saya mengalami sakit kepala selama 2 hari. Hinggakan bila sembahyang saya rasakan bertambah sakit kepala saya apabila sujud dan rukuk. Saya bertanyakan kepada pembekal HPA.

Dia mengatakan itu menandakan saya mempunyai penyakit resdung. Setalh itu saya pun mula mengambil ubat resdung seperti yang di cadangkan oleh sikgu saya itu. Selah itu saya demam selama 2 hari dengan bertambah sakit kepala.

Saya terus mengambil ubat itu sehingga sekarang. Setiap pagi kahah akan keluar. Sekarang jerawat saya semakin berkurangan tapi masih ada. Saya boleh nampak perubahnya. Terima Kasih HPA.

Noor fauziah nawi, Kelantan

Testimoni #2

Saya seorang pengidap penyakit resdung. saya telah menghidapinya sejak dari bangku sekolah lagi iaitu semasa saya di Tingkatan 6.
Banyak jenis ubat yang telah saya gunakan termasuklah rawatan asap muka yang dikatakan amat baik untuk penyakit ini. namun ianya tidak memberi apa-apa kesan kepada saya. selain itu, ubat-ubatan seperti pil yang dibeli dari farmasi juga saya gunakan, namun hasilnnya tetap sama.

kini, saya telah berasa lebih selesa menjalani kehidupan dan menjalankan tugas saya sebagai seorang guru. berkat petunjuk dari ilahi maka saya telah diketemukan dengan kaedah rawatan herba daripada HPA. pada mulanya saya tidak yakin dengan ubat-ubatan seperti ini. isteri saya yang ingin sangat nak jadi ahli HPA kerana nak guna herba paramaria. tiga bulan selepas itu, saya pula yang ingin mencuba produk HPA kerana resdung saya sudah semakin teruk.
mulanya saya mengamalkan consinium plus. saya dapati tiada apa-apa perubahan dengan penyakit saya. Menurut pengetahuan saya yang selalu mengikuti kursus MLM, sesuatu ubat yang dimakan tapi tidak mujarab bermakna bahagian usus tidak dapat menyerap nutrien seimbang dengan baik. oleh demikian, saya beli lagi produk HPA yang lain iaitu Pelawas dan Roselle kapsul untuk disenergikan dengan consinium plus.

Dalam keadaan saya yang teruk akibat resdung, saya makan ketiga-tiganya sekali gus. dua hari kemudian resdung yang saya alami semakin pulih. kini saya telah mengamalkannya sudah hampir sebulan. sedikit pun saya tidak merasa gatal-gatal di hidung, muka dan mata. saya sekarang sudah boleh menjamah makanan laut seperti udang dan sotong. setiap pagi apabila saya bangun dari tidur, kebiasaannya saya akan bersin berulangkali. sekarang tidak lagi. syukur alhamdulillah. Allah telah menemukan saya dengan Produk HPA. terima kasih HPA.

Sajidin bin Jais, Sarawak

Produk-produk HPA juga:

Diluluskan oleh Biro Pengawalan Farmaseutikal Kebangsaan (BPFK), Kementerian Kesihatan Malaysia.
Dikilangkan mengikut standard Good Manufacturing Practice (GMP)
Diiktiraf HALAL oleh Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM)
Mendapat pengiktirafan ISO 9001-2000
Menggunakan 100% herba

No comments:

Post a Comment